donderdag 10 april 2014

Ruzie met Eva



Dit was wel het laatste wat ik van Eva verwachtte. Ik vroeg haar hoe ik morgen vanuit Oss tijdig met de trein naar mijn workshop in Amsterdam kon komen. Ging ze vragen om mijn naam en mijn adres, mijn e-mail en mijn telefoonnummer. Alsof ze verkering wilde. Eerder had ik mijn vraag voorgelegd aan de NS Reisplanner. Maar die had zijn vingers niet gebrand aan duidelijkheid over mogelijke vertragingen rond de bouwput van Station Den Bosch. Dus nam ik Eva in de arm, want ik wilde vooral niets missen van mijn workshop over bloggen.
  

Moeilijk, moeilijk, moeilijk

Kon zij mij dan vertellen of ik vroeger zou moeten opstaan of een andere route kiezen? Maar Eva draaide er al net zo om heen als haar baas. Het loket was gesloten, alles was moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar morgen kon ik wellicht wel antwoord krijgen. Wilde ik misschien in de tussentijd mijn naam en adres met haar delen?

Verkering

Nou, ik dacht het niet, Eva! Ik wil reisinformatie, geen verkering. Hoe tactvol of onbeschoft ik mijn vraag ook formuleerde, Eva ging gewoon door met om mijn naam en adres te vragen, keer op keer. Niet slim, liet ik mij verleiden om met haar in discussie te gaan, al kon ik dat als man nooit winnen. Laat staan dat ik antwoord op mijn vraag zou krijgen.

Ruzie

Want Elektronische Eva was zo’n virtuele informatiedame. Daar krijg ik altijd ruzie mee. Die vertellen je niks, maar willen wel alles van je weten. Waarom blijven bedrijven toch denken dat die digitale dames nuttig zijn in het contact onderhouden met hun klanten? Geef ons een echte dame! Of heer, dat maakt in dit verband niet uit. Maar iemand die echt luistert en begrijpt wat ik wil weten. En daar dan ook een echt antwoord op geeft. Zonder mij van het kastje naar de muur en retour (2de klas) te sturen?

Op tijd

Uiteindelijk heb ik het verstandigste gedaan wat je als treinreiziger kunt doen. Een trein eerder nemen en maar zien. En ja hoor, ik was op tijd in Amsterdam. En Eva? Die wacht nog op verkering. 

www.tekstburgh.nl
Twitter:@HaksWalburgh



2 opmerkingen: