dinsdag 17 januari 2017

Vlammende inspiratie




Half december verscheen mijn artikel “Mag die vlam uit?’ in de KIJK. Meestal schrijf ik in opdracht, maar dit was een eigen idee. Ik pikte het op bij een rederij in Amsterdam, waar ik een bedrijfsprofiel over had geschreven. Met niet meer dan het woord affakkelen ben ik aan de slag gegaan. Inlezen, gezaghebbende bronnen ontdekken en contact mee opnemen en daarna de KIJK interesseren voor het onderwerp. 

32.000 lezers

Langzaam kwam het idee op stoom en na een reeks van interviews en commentaarrondes en een fotojacht konden de KIJK-redactie en ik het artikel aanbieden aan de 32.000 lezers. Doorzetten en goed contact houden met alle partijen bleken essentieel voor het tot stand komen van het artikel. 

Vaker

Het uitwerken van het idee met alles wat daar bij komt kijken, het schrijven in de stijl van het blad en het helder verwoorden van de technische, milieu- en energieachtergrond waren een flinke uitdaging die ik tot een overtuigend einde heb gebracht. Dank ook voor jullie positieve reacties op het verhaal. Mijn voornemen voor 2017 is dan ook: ik ga dit vaker doen, want het smaakt naar meer. Zet die vlam maar wat hoger. Heb je zelf een idee, laat het me dan weten. Het kan zo maar een mooi verhaal opleveren. 

Link




Geen opmerkingen:

Een reactie posten